LANDGRAAF – Burgemeester Raymond Vlecken en Mark van Cranenbroek, mede- eigenaar van het gelijknamige bedrijf Van Cranenbroek, doen gezamenlijk een beroep op (potentiële) bezoekers van het bedrijf: ‘Blijf thuis! Kom niet naar Van Cranenbroek als het niet persé noodzakelijk is!
Zowel uit controles die zijn uitgevoerd door de afdeling Toezicht en Handhaving, als uit diverse berichten uit de social media, blijkt dat mensen Van Cranenbroek blijven bezoeken. Ook zijn zij vaak langer binnen. Hierdoor ontstaan buiten voor het pand, lange rijen en grote drukte althans vanaf buiten gezien.
Hierop is burgemeester Vlecken wederom het gesprek aangegaan met Van Cranenbroek. Gezamenlijk constateren zij dat de vele maatregelen die Van Cranenbroek al getroffen heeft om de richtlijnen van de Rijksoverheid en die van het RIVM te kunnen naleven niet afdoende zijn. Dit komt echter niet doordat de maatregelen van Van Cranenbroek niet goed zijn, maar omdat mensen toch het bedrijf blijven bezoeken. Enerzijds begrijpelijk, anderzijds een absolute ‘no go’ als je de richtlijnen van de Rijksoverheid en die van het RIVM wilt naleven die oproepen om zoveel mogelijk thuis te blijven.
‘We grijpen naar een laatste strohalm’, aldus burgemeester Vlecken. ‘Van Cranenbroek gaat per direct nog extra maatregelen invoeren om de massale toestroom van bezoekers te beperken. Denk bijvoorbeeld aan een maximale tijdslimiet dat je in de winkel mag zijn. Binnen deze maximale tijdslimiet kan een bezoeker het product dat hij/zij nodig heeft kopen. Funshopping is dus NIET toegestaan. Morgen evalueren wij of deze extra maatregelen afdoende zijn. Ik wil daarom nogmaals benadrukken dat het niet aan de maatregelen ligt die Van Cranenbroek heeft getroffen, maar aan de bezoekers van de zaak. Dus doe ik een nadrukkelijk beroep op u allen: BLIJF THUIS! ”
Gerelateerde berichten:
- Kom niet naar Bospop als je geen kaartje hebt
- Oproep aan ramptoeristen: kom niet naar Limburg!
- Landelijke tournee Ik blijf bij je met Abbie Chalgoum
- Oproep: kom met fiets of openbaar vervoer naar WK Wielrennen
- Kom kijken in de kuip!
- Kom in beweging voor jezelf en voor anderen: Steptember
- KHN-campagne ‘Kom werken in de horeca’
- Benefietgala Thuis in de Tunnel in Maastricht