Voortaan werken op afspraak bij gemeente Kerkrade

KERKRADE – Vanaf september 2012 werkt de gemeente Kerkrade ook op afspraak. Vanaf dan kunnen inwoners iedere werkdag ’s ochtends (maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 12 uur) zonder afspraak terecht bij de balies in het stadskantoor. ’s Middags (maandag t/m woensdag van 12.30 tot 17 uur en donderdag van 12.30 tot 19 uur) kunnen inwoners terecht als ze vooraf een afspraak hebben gemaakt.

Balies
Dit geldt voor de volgende balies van de gemeente: Burgerplein (publiekszaken), Maatschappelijke Zorg (sociale zaken) en het informatiecentrum/historisch archief. De enige uitzondering is de balie van de afdeling Milieu en Bouwen. Zij werken uitsluitend op afspraak, zowel ’s ochtends als ‘s middags.

Betere dienstverlening
De gemeente Kerkrade heeft hiervoor gekozen om de service naar inwoners te verbeteren. Wethouder Will Terpstra (Publiekszaken/ Dienstverlening) vertelt: “Met deze nieuwe wijze van dienstverlening zijn er geen lange wachttijden meer in het stadskantoor. Als iemand een afspraak maakt, weet hij/zij precies hoe laat hij/zij aan de beurt is. Inwoners worden dan ook meteen geholpen worden als ze naar de gemeente komen. We denken dat veel mensen gebruik willen maken van de mogelijkheid een afspraak te maken.”

’s Middags op afspraak
Dus als een inwoner iets wilt regelen bij de gemeente bestaat er de keuze: in de ochtenden het stadskantoor binnenlopen zonder afspraak of vooraf even een afspraak maken voor een tijdstip in de middag (of donderdagavond). Een afspraak maken gaat gemakkelijk en snel: via het algemene telefoonnummer van de gemeente 14 045.

De meest complete toeristische en recreatieve website van Limburg en de euregio!