Weert zet flink in op online promotie

WEERT – Weert gaat zich als stad online flink promoten. De website www.metonsinweert.nl is uitgebreid met een gedeelte over Toerisme. Naast evenementen, nieuws en interviews, zijn op de website nu ook alle toeristische plekjes op te zoeken. Verder is er een Pinterest pagina aangemaakt met foto’s van Weert om te delen en te ‘liken’. En is er aansluiting gezocht bij de WeertdeGekste-app (iWDG) die deze week is gelanceerd. Alle evenementen en activiteiten in Weert, zijn nu via deze app te vinden.

Het team achter ‘Met ons. In Weert.’ vond het tijd voor de volgende stap. “We hebben in anderhalf jaar tijd een geweldige basis neergezet. Een magazine, beeldbank met foto’s en filmpjes, website met een complete evenementenkalender, Facebook, Twitter etc. En we zien dat dit effect heeft. De campagne wordt overgenomen door anderen, fans leveren zelf inhoud aan en de campagne is steeds meer zichtbaar. We grijpen de start van het toeristenseizoen aan, om ook de toerist te voorzien van info over al het moois dat Weert te bieden heeft. We werken daarbij nauw samen met de VVV. De VVV Toeristengids, is de basis voor de info op de site.”

Een andere samenwerking is gezocht met de zeer populaire nieuwssite Weert de Gekste. “We hebben er bewust voor gekozen om niet iets nieuws op te tuigen. Door alle evenementen via de site en de app van Weert de Gekste te laten zien, bereiken we een enorm publiek.” Pinterest is een nieuw online medium om foto’s te delen. Hoewel nog niet bij het grote publiek bekend, heeft dit middel een groot bereik en daarmee veel potentie. De pagina is te vinden via www.pinterest.com/metonsinweert.

Alle info over de stadspromotie vindt u op www.metonsinweert.nl.

De meest complete toeristische en recreatieve website van Limburg en de euregio!