LANDGRAAF – Nog steeds ondervinden duizenden Ziggo-klanten veel hinder van de storingen bij internetprovider Ziggo.
In diverse forums wordt het herhaaldelijk wegvallen van de internetverbinding gemeld. Ook wordt er veel geklaagd over het wél ontvangen van de digitale factuur van Ziggo.
Vreemd genoeg lijken de zoekmachines wel te werken.
Volgens Ziggo is er geen nieuwe ddos-aanval uitgevoerd.
Heeft u ook problemen met de Ziggo-internetverbinding? Maak dan gebruik van de gratis Google DNS-instellingen (alleen voor ervaren gebruikers!):
Apple
Op een Mac, iPad of iPhone pas je die aan via: settings > de naam van de verbinding > advanced > DNS en dan de twee name servers van Google toevoegen: 8.8.8.8 of 8.8.4.4
Windows
Voor Windows gebruikers ligt het een beetje aan de Windows versie. Maar als je een beetje bekend met Windows kan je het aanpassen via:
configuratiescherm > netwerkcentrum > netwerkverbindingen beheren > kies hier de betreffende verbinding > rechtermuisknop en dan kiezen voor de optie eigenschappen > kies voor het tabblad netwerken > dar selecteer je het Internet Protocol versie 4(TCP/IPv4) of Internetprotocol TCP/IP en klik je op de knop eigenschappen > vul daar de DNS-serveradressen (8.8.8.8 of 8.8.4.4) van Google in. Een wat meer uitgebreide handleiding staat hier: helpmij.nl/Instellen-alternatieve-DNS.
Android
Op Androidworld staat een mooie handleiding hoe je de DNS instellingen ook op een Android-toestel kan aanpassen.