VENLO – Maandag 23 april presenteerde de Provincie Limburg, op de Floriade, de uitkomst van de Toeristische Trendrapportage Limburg 2011-2012. Conclusie uit het rapport is dat mede de marketinginspanningen van VVV Midden-Limburg hun vruchten hebben afgeworpen.
In Midden-Limburg is het aantal vakanties gestegen met 17%, in Zuid-Limburg met 15% en in Noord-Limburg is het aantal vakanties gedaald met 5%. Het aantal uitstapjes in provinciebreed gedaald met 6%. Hier ligt de verhouding tussen de regioâs als volgt: In Midden-Limburg een stijging van het aantal uitstapjes met 27%, in Noord-Limburg een daling van 19% en in Zuid-Limburg een daling van 10%. De provincie Limburg is, met een marktaandeel van 29%, het meest in trek voor dagtochten van Duitsers naar Nederland. Hun populairste activiteit is winkelen.
VVV Midden-Limburg is zeer tevreden over de uitkomst en wil deze positieve impuls naar de toekomst verder uitbouwen.
Gerelateerde berichten:
- Krachtige impuls voor de cultuur in Limburg
- Nieuwe impuls voor Onderbanken, Vaals en Voerendaal
- Zuid-Limburg voor 2e jaar op rij één van de duurzaamste toeristische regio’s ter wereld
- Een bloeiende toeristische Eik voor Zuid-Limburg
- Limburg heeft beste toeristische imago
- Zuid-Limburg één van de duurzaamste toeristische regio’s ter wereld
- Code geel voor natuurgebieden Noord- en Midden-Limburg
- Code oranje voor natuurgebieden in Noord- en Midden-Limburg