LANDGRAAF – Hyves stopt als sociaal netwerk en gaat zich volledig richten op online gaming. Dat heeft Telegraaf Media Groep (TMG) donderdag laten weten.
Het huidige spelletjesplatform binnen Hyves werd begin 2013 gebouwd en inmiddels spenderen de huidige bezoekers van Hyves zo’n 70 procent van hun tijd aan het spelen van spelletjes. “Tegelijkertijd is de traditionele functie die Hyves had als sociaal netwerk sterk afgenomen. Reden voor Hyves om zich nu volledig op gaming toe te leggen”, aldus TMG.
Hyves had op het hoogtepunt in 2010 ruim tien miljoen accounts en miljoenen actieve gebruikers. Daarna ging het snel en verloor Hyves de strijd met concurrenten als Facebook, Instagram en Twitter. In april 2013 had de site nog 2,6 miljoen unieke bezoekers per maand. Voor Hyves Games waren dat er toen 310.000.
Gerelateerde berichten:
- Eind dit jaar duidelijkheid over voortbestaan Hyves
- Bert van Marwijk stopt als bondscoach van Oranje
- Servé Hermans stopt als directeur Toneelgroep Maastricht
- Werknemers Jalema willen beter sociaal plan
- Sociaal werkvoorzieningsbedrijf Westrom verlengt contracten
- Sociaal Programma Heilust voortvarend van start
- Mosaqua sociaal maatschappelijk betrokken bij veel projecten
- Gouvernement aan de Maas sluit aan bij netwerk Canon van Nederland