MAASTRICHT – 400.0000 bezoekers in de winkel, 10.000 uur aan hulp met vragen, 15.000 verstuurde ansichtkaarten, 30.0000 (stads-)wandelingen & excursies, 3.450 (meer-)daagse groepsboekingen, 126.000 bezoekers aan ondergronds Maastricht, 9.000 Maastricht aan Tafel couverts, 100.000 cityguides, € 2.500.000,- aan gerealiseerde mediawaarde, 3.252.429 bezoekers online, 30.000 Facebook likes, 357.500 Twitter mentions en 736 uur aan inzet Hospitality Guides. Dát zijn slechts enkele cijfers die het Jaaroverzicht 2014 van VVV/Maastricht Marketing sieren en tonen dat VVV/Maastricht Marketing meer is dan alleen het welbekende Toeristen Informatie kantoor in ’t Dinghuis.
En niet alleen cijfers visualiseren de bijdrage van VVV/Maastricht Marketing aan de stad. Ook ondernemers doen hun woord en benadrukken het belang van de expertise en bijdrage van VVV/Maastricht Marketing aan hun evenement, product, onderneming en (economie van) de stad Maastricht. WOW siert dan ook gepast de cover van het Jaaroverzicht 2014, dat John Aarts, wethouder Economie Gemeente Maastricht vandaag als eerste mocht ontvangen uit handen van directeur VVV/ Maastricht Marketing Lars Flinkerbusch.
John Aarts, Wethouder Economie: “Al meer dan 70 jaar draagt VVV/Maastricht Marketing met verve zorg voor het imago van onze stad. Ook in 2014 heeft VVV/Maastricht Marketing samen met vele partijen bijgedragen aan het stimuleren van het voor onze stad zo belangrijke verblijfstoerisme en het positioneren van Maastricht als internationale universiteitsstad. Samen blijven we bouwen aan het merk Maastricht.”
Lars Flinkerbusch, directeur VVV/Maastricht Marketing: ”Ik sta als nieuwe directeur van VVV/Maastricht Marketing reeds 50 dagen aan het roer van een daadkrachtige organisatie en een bijzonder team. Met trots kan gekeken worden naar de behaalde resultaten en getoonde ambities. Natuurlijk doen we dit niet alleen, maar met talloze partners. Ook in de toekomst blijven we bouwen aan een sterk merk met focus op samenwerking, regie, afstemming, consistentie én het onderscheidende vermogen van de stad Maastricht. Van informeren naar inspireren en van stadspromotie naar destinatiemarketing.“
Download HIER het VVV/Maastricht Marketing Jaaroverzicht 2014.
Gerelateerde berichten:
- Marcel Knols neemt na 12 jaar afscheid van de VVV/Maastricht Marketing
- Lars Flinkerbusch Directeur VVV/Maastricht Marketing
- Heerlen heeft laagste WOZ-waarde woningen van Nederland
- Oproep VVV Maastricht: bouw de stad Maastricht
- VVV-kantoor Weert krijgt centrale plek in de stad
- Maastricht Marketing wint Toeristische Samenwerking Award 2016
- Gemeente Maastricht verlengt samenwerking met VVV Maastricht
- Samenwerking VVV Maastricht en Maastricht Boekenstad