MAASTRICHT – BBB Maastricht maakt zich op voor de toekomst met een nieuw concept. De ambitie van de BBB is om internationaal een toonaangevende rol te spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. Op basis van marktonderzoek en klantgesprekken is hiertoe een innovatief concept ontwikkeld. Het belangrijkste Euregionale evenement voor horecaprofessionals gaat zich meer richten op het leveren van succes. Niet alleen tijdens het driedaags evenement, maar ook tijdens activiteiten die gedurende het jaar onder de noemer BBB worden georganiseerd. Voorbeelden hiervan zijn netwerkbijeenkomsten, wedstrijden en trainingen.
Tijdens BBB Maastricht staan proeven, ruiken, kijken en het ontmoeten van elkaar centraal. Zo’n 14.000 bezoekers kunnen aan themadagen deelnemen, wedstrijden bijwonen en kennismaken met innovatieve producten. Het evenement wordt opgebouwd uit vier werelden, die elk worden aangekleed en ingericht conform het betreffende thema. De vier werelden zijn: Beverage Beach, Food Forest, Variety Valley en Folie Culinaire.
Op Beverage Beach kunnen bezoekers de meest uiteenlopende dranken proeven. In het avontuurlijke Food Forest maakt de bezoeker kennis met nieuwe gerechten en authentieke smaken. In Variety Valley vindt men naast non-food ook innovaties en brancheverenigingen. Folie Culinaire is hét exclusieve evenement voor de internationale gastronomie, dat uitsluitend op uitnodiging kan worden bezocht.
In lijn met het nieuwe concept is er ook een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Het kleurrijke beeldmerk symboliseert de diversiteit qua doelgroepen en producten binnen de horeca. Daarnaast staat het voor de opgaande lijn op weg naar succes en het kroontje op het werk van horecaprofessionals.
Erik Stroink, product manager horecavakbeurzen MECC Maastricht: “Deze vernieuwing is een logische stap in de verdere ontwikkeling van het evenement. We kunnen bouwen op een stevig fundament en grijpen de uitdagingen van de toekomst met beide handen aan. Het nieuwe concept is samen met klanten en andere stakeholders ontwikkeld. Met onze partners doen we er alles aan om een bijdrage te leveren aan het vergroten van het succes van de horeca.”
BBB Maastricht wordt van 10 t/m 12 oktober 2016 gehouden in MECC Maastricht. Meer informatie vindt u op www.bbbmaastricht.nl.
Gerelateerde berichten:
- Nieuw concept “The Cave Experience” voor Gemeentegrot
- Zwitsers concept ‘De Gigathon’ komt naar Landgraaf & Euregio
- Solar Weekend verwelkomt vijfduizendste creatief concept
- Concept Experience Heerlen-Parkstad omarmd door ondernemers
- Herman den Blijker en Hans van Wolde koken op BBB Maastricht
- BBB Maastricht en Folie Culinaire overtreffen verwachtingen
- BBB Maastricht 2021 maakt ambitieuze kwaliteitsambities waar
- Horecavakbeurs BBB viert 60-jarig bestaan