AMSTERDAM – Donderdagmiddag kwamen de kopstukken van Camille Oostwegel ChâteauHotels & -Restaurants naar Amsterdam om bijzonder nieuws te vertellen. De onderneming gaat vanaf heden verder onder de naam Oostwegel Collection. Een aanpassing van de huisstijlen zal de merkbeleving beter presenteren en grotere aantrekkingskracht genereren voor Nederlandse en internationale gasten. De onderneming uit Limburg bestaat uit drie luxe hotels en zeven restaurants en is sinds 1980 een begrip in Nederland en daarbuiten.
Missie
De Oostwegel Collection heeft als missie: het creëren van inspirerende belevingen en samen bouwen aan een nalatenschap, die verder gaat dan de verwachtingen. Hierin zal Camille jr. de komende jaren een grote rol gaan spelen. “Door een duidelijkere positionering en het creëren van nieuwe huisstijlen, komt het individuele karakter van ieder huis sterker naar voren. U gaat dit terugzien in de visuele identiteit van de huizen door bijvoorbeeld fotografie, maar ook in gastbeleving middels nieuwe initiatieven. Ook is de bedrijfsnaam korter gemaakt, waardoor deze gemakkelijker te onthouden is en zowel Nederlandse als internationale gasten aanspreekt.”, aldus Camille Oostwegel jr., Directeur Business Development. Camille jr. zal echter nog niet in de voetsporen van zijn vader treden, maar Camille sr. zal wel steeds meer een ondersteunende rol gaan vervullen.
Nieuwe visuele identiteit en bedrijfsnaam
“Omdat de onderneming precies weet waar zij voor staat, was het makkelijk om het een nieuwe visuele identiteit te geven. Het moeilijkste gedeelte was het vinden van de correcte balans tussen de identiteit van de onderneming en de verschillende huizen en restaurants, omdat deze uiteraard ieder uniek zijn. Ik ben blij met het resultaat. Het is gelukt om deze balans te vinden, zonder de verschillende huizen te overschaduwen”, aldus Eugene Bay, Chairman & CEO VBAT Branding & Design.
Over Oostwegel Collection
De Oostwegel Collection is een familiebedrijf dat staat voor Inspirerend, Vakmanschap en Gastvrijheid. Deze drie begrippen worden tot leven gebracht door drie pijlers: Mens, Locatie en Gastronomie. Camille Oostwegel sr. begon 36 jaar geleden met veel passie en zorg aan het restaureren van Rijksmonumenten en inmiddels bestaat de onderneming uit vier luxe huizen: Château Neercanne, Winselerhof, Château St. Gerlach en het Kruisherenhotel Maastricht. Voor meer informatie, zie www.oostwegelcollection.nl.
Gerelateerde berichten:
- Hotel Personality Award voor Camille Oostwegel
- Valkenburgse onderscheiding ‘BOUCCKH’ voor Camille Oostwegel
- Provinciale Erepenning voor Camille Oostwegel
- Michelinsterren restaurants 10 dagen voor bodemprijzen
- Limburgse restaurants behouden Michelin-ster
- Aantal restaurants in Maastricht gedaald
- Weinig Limburgse restaurants genomineerd voor Restaurant Awards 2017
- Tien Limburgse restaurants in Lekker Top 100