Extra rijstrook A2 tunnel

MAASTRICHT – Sinds de ingebruikname van de Koning Willem-Alexandertunnel gaat 80 % van het verkeer ondergronds door de tunnel in Maastricht. Bovengronds – tussen Europaplein en Geusselt – is de hoeveelheid verkeer sindsdien sterk afgenomen en de leefbaarheid fors verbeterd. De nieuwe rijroutes zijn echter nog altijd wennen. En dat is buiten goed merkbaar, zeker nu de kerstvakantie erop zit en het woon-werkverkeer weer op volle sterkte is. De gezamenlijke wegbeheerders – Rijkswaterstaat (rijkswegen) en gemeente Maastricht (gemeentelijke wegen) – hebben de nieuwe verkeersstromen sinds maandag 9 januari zorgvuldig gemonitord en de belangrijkste knelpunten in beeld gebracht. 

Het grootste knelpunt bevindt zich ter hoogte van de Wielerbaan, waar verkeer richting Geusseltkruising doorgaat via één rijstrook. Met name tijdens de ochtend- en avondspits leidt dit tot filevorming richting de A2. Verkeer dat bovengronds door moet gaan naar Centrum-Noord/Berg en Terblijt/Cadier en Keer en/of Centrum-Zuid kiest er vervolgens voor om de file te mijden en door te gaan via de onderste (A2) tunnelbuis. Bij afrit 55 (Oeslingerbaan) ontstaat hierdoor extra drukte én opnieuw kans op filevorming.

Om de knelpunten tussen Kruisdonk en Geusselt is ter hoogte van de Nieuwe Limmelderweg de oprit (52) naar de N2 richting zuiden aangesloten. Tegelijkertijd is er een rijstrook toegevoegd tussen Wielerbaan en kruispunt Geusselt. Sinds vandaag kan verkeer via de nieuwe oprit én extra rijstrook bovengronds doorgaan naar Centrum-Noord/Berg en Terblijt/Cadier en Keer en/of Céramique.

Kijk voor actuele reisinformatie en omleidingsroutes op de Slimme Kaart van Maastricht Bereikbaar.

Bron: a2maastricht.nl  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De meest complete toeristische en recreatieve website van Limburg en de euregio!