Finale Eurovisie Songfestival best bekeken programma in 2013

LANDGRAAF – De Nederlander keek in 2013 gemiddeld 195 minuten (3 uur en 15 minuten) per dag televisie. In 2012 was dit 196 minuten (3 uur en 16 minuten). De top-25 meest bekeken programma’s in 2013 wordt aangevoerd door de Eurovisie Songfestival Finale van 18 mei 2013 met 4.890.000 kijkers. De meest bekeken sportuitzending is Studio Sport Eredivisie van 1 december 2013 met 3.429.000 kijkers.

Wie is de Mol van 17 januari 2013 voert de top-25 meest uitgesteld gekeken programma’s aan met 669.000 kijkers die uitgesteld keken. De toplijst SKO Online TV & Video (hoogste Gaas) wordt aangevoerd door Sinterklaasjournaal van 11 november 2013 met gemiddeld 202.249 actieve streams.

Het marktaandeel in de avond (18:00- 24:00 uur) van de Publieke Omroep daalt van 37,7% naar 35,1%. RTL Nederland stijgt van 28,5% naar 29,5% en SBS stijgt van 17,0% naar 17,2%. Nederland 1 heeft het hoogste marktaandeel zowel gedurende de dag (18,9%) als de avond (20,8%).

Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzending stijgt van 3,2% (2012) naar 4,5% van de totale kijktijd.

De SKO Light zenders bereikten gezamenlijk gemiddeld per maand 74,8 van de Nederlandse bevolking.

Bron: Stichting KijkOnderzoek.

 

0 0 stemmen
Artikel waardering
Abonneer
Laat het weten als er
guest

0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
De meest complete toeristische en recreatieve website van Limburg en de euregio!
0
Laat een reactie achter of start een discussie!x