LANDGRAAF – Fietsers zijn kwetsbaar in het verkeer en het aantal fietsongelukken waarbij hoofd-hersenletsel wordt opgelopen door kinderen ligt op maar liefst 4.000 per jaar en stijgt nog steeds! Draag je een fietshelm dan is het risico op hersenletsel kleiner. Daarom gaat het Hersenstrijdfonds, ondersteund door de Provincie Limburg, een campagne uitvoeren om het dragen van een fietshelm bij ouders én kinderen te promoten.
Kortingsactie
Om het gebruik van de fietshelm onder ouders en kinderen (3-12 jaar) in Limburg te stimuleren organiseert het Hersenstrijdfonds een kortingsactie. Op deze webpagina vindt u meer informatie over de actie, voor zowel de koper als verkoper. De kortingsactie wordt mogelijk gemaakt door subsidie van de Provincie Limburg.
Het aantal fietsers dat na een ongeval met ernstig letsel op de spoedeisende hulp terecht komt, neemt toe. In een kwart van de gevallen gaat dit om ernstig hersenletsel. Het gebruik van een fietshelm vermindert de kans op hersenletsel met een derde. Dat is dus substantieel. Het dragen van een fietshelm is in Nederland niet verplicht, maar wordt wel sterk aangeraden. Wij willen met deze actie een verandering in gang zetten door het dragen van helmen bij ouders en kinderen te promoten waarbij de ouders met name een voorbeeldfunctie hebben en waardoor het dragen van een helm in het straatbeeld meer geaccepteerd gaat worden.
Gerelateerde berichten:
- NS zet meer intercity’s in tussen Limburg en Randstad
- Noord-Limburg zet in op aanpak jeugdwerkloosheid
- Campagne Hou je aan de snelheidslimiet van start
- CarnavalsBob campagne van start gegaan
- Campagne tegen ongewenst seksueel gedrag tijdens carnaval
- Campagne ‘Welkom terug in Nederland’ bereikt ruim 9.5 miljoen mensen
- Noord- en Midden Limburgse theaters maken trailer voor landelijke campagne Theater. Mooier dan ooit
- KHN-campagne ‘Kom werken in de horeca’