MAASTRICHT – Vijf studenten mochten maandag 11 april hun business idee presenteren aan het management van MECC Maastricht. Dit naar aanleiding van een business case die begin maart werd uitgezet op initiatief van studentenservicebedrijf Jules. Studenten werden in de case uitgedaagd een creatief, innovatief en uitvoerbaar jongerenevenement- of concept uit te werken voor MECC Maastricht. Winnaars, Alit Sudarsana & Stefani Christianti – beiden student aan de UM- ontvangen voor hun ‘MECCspace’ concept niet alleen een geldbedrag van €1.000 en een certificaat, maar gaan bovendien met het MECC in gesprek over de uitvoering van hun idee.
De animo voor de business case was groot. De professionele jury selecteerde uit de meer dan 100 inzendingen 5 praktische, innovatieve en creatieve concepten met een impact groot genoeg om een grote investering te kunnen verantwoorden. Het winnende concept dat het MECC inzet als ‘incubator’ voor start-ups, scoorde hoog op haalbaarheid en omzetpotentie.
Rob van de Wiel, directeur MECC Maastricht: ‘De komende jaren wordt er ruim 27 miljoen euro geïnvesteerd in MECC Maastricht, met als doel het gebouw klaar te maken voor de toekomst en de locatie aantrekkelijker te maken voor jongeren. Het is belangrijk dat we daarin de juiste aansluiting vinden en deze externe oriëntatie heeft voor nieuwe ideeën en inzichten gezorgd. Wij waren blij verrast met de vele haalbare, innovatieve en goed uitgewerkte concepten en wij geven Alit en Stefani graag de kans hun idee samen met ons tot een succesformule te maken.’
Na de eerste Jules Challenge: MECC Maastricht kunnen studenten hun creativiteit en energie vanaf 12 april richten op de volgende business case voor de philharmonie zuidnederland rond hun innovatieve concertformule Spicy Classics.